Podařilo se Vám vybudovat firmu nebo podnik takřka z ničeho, Vaše firma má již stabilní místo na trhu, jste v podnikání úspěšní, ale to mnohdy lidi svede k tomu, že začnou být nadřazení, myslí si o sobě, že jsou „něco víc“ a nechovají se správně ke svým zaměstnancům, rozhodně, abyste si své dobré místo na podnikatelském poli udrželi, se nezařaďte mezi ně, právě i díky svým zaměstnancům jste možná tak úspěšní.
Jak by se správný podnikatel měl ke svým zaměstnancům chovat:
1) V první řadě si musíte uvědomit, že zaměstnanec není Váš sluha, ale spíše něco jako menší obchodní partner, není to tak, že když Vy mu platíte, můžete si na něm vybít veškerou zlost, když ráno špatně vstanete, zaměstnanci, které jste si vybrali, jistě nejsou hloupí, tudíž si to dlouho nenechají líbit a utečou Vám ke konkurenci, pokud si myslíte, že jako mávnutím proutku najdete jiné, možná, do určité doby, než se o Vás roznese, že jste šéf „diktátor“ a nikdo o zaměstnání u Vaší firmy nebude stát, nehledě na to, že každé zaškolení nového zaměstnance Vás bude stát další peníze navíc.
2) Také byste měli být ke svým zaměstnancům spravedliví, a ne například upřednostňovat jednu ženu mezi ostatními, jen proto, že Vám připadá přitažlivější, pokud taková situace nastane, danou ženu můžete pozvat na večeři nebo na víno, ale v práci byste si k ní měli zachovat stejný přístup jako k ostatním.
3) Vaši zaměstnanci chodí do práce proto, aby si v první řadě vydělali na živobytí. Vy pak rozhodujete, zdali budou pracovat v příjemném prostředí, dobrém kolektivu a zda budou mít motivaci, u nás bývá ovšem zvykem sledovat své zaměstnance kromě toalet snad všude, a i tam se většině zaměstnavatelů zdá, že jsou moc často a moc dlouho, zakazovat zaměstnancům internet, čtení pošty apod., také patří mezi zvyky dnešních podnikatelů. Vyhněte se tomu, pokud Vaši zaměstnanci i přes tohle plní své povinnosti správně a dodržují termíny, zbytečně je „nebuzerujte“, jinak budou chodit do Vaší firmy jen proto, že musí, a práce by je měla také bavit, aby podávali lepší a lepší výkony, raději vyhlaste soutěž o nějakou hodnotnou cenu, třeba kdo dříve splní zadaný úkol.
4) Nebojte se slyšet od svých zaměstnanců kritiku na Vaši osobu, vyslechněte ji, popřemýšlejte, klidně o tom s nimi můžete rozvést diskuzi, a následně s tím něco udělejte, Vaši zaměstnanci jsou nejbližší lidé, kteří Vás znají v práci, proto kritika od nich Vám může napovědět, v čem Vy sami děláte chyby, a není to nic špatného, děláme je všichni, ale díky nim je také můžete napravit.