Do efektivního marketingu firmy i živnostníci investuje desítky tisíc korun každý měsíc. Bohužel stačí jen pár základních chyb a celá snaha, mnoho hodin práce a všechny investované peníze vyletí oknem. Jak zajistit efektivitu se SEOlight je velice jednoduché. Zkušení odborníci poradí, na co se soustředit a zajistí všechny aktivity, které jsou potřebné pro správný posun podnikání na další úroveň. Jaké jsou nejčastější chyby podnikatelů?
Zaměřujete se na špatnou věc
Majitelé webu se velice rádi zaměřují na čísla, která jsou pro ně nejjednodušší. Návštěvy stránek jsou základní metrikou, kterou sledují. Faktem ovšem zůstává, že toto číslo ve skutečnost neříká nic o úspěšnosti konkrétní kampaně a SEO. Soustředit byste se proto měli více na detaily, a to konverze. Dělají lidé na stránkách to, co od nich chcete? Zaměřte se na posílání formulářů, telefonní čísla a na to, jak daleko dojdou s nákupem. Jedině tak zjistíte přesná čísla.
Díváte se na kanály, nikoli na uživatele
Tato chyba je podobné té první. Lidé mají často pocit, že musí pokrýt všechny kanály. Google, Facebook, Instagram, Twitter, web a další. Není to ale pravda. Některé z kanálů pro vás osobně možná nejsou vůbec vhodné a přitom s nimi ztrácíte spoustu času a financí. Nepřinesou vám přitom téměř žádné výsledky. Soustřeďte se více na to, na jaké zákazníci cílíte, jaké kanály vyhledávají a co na nich hledají. To vám skutečně pomůže a sníží to zásadně náklady.
Nemáte dostatek trpělivosti
Máte pocit, že jste spustili krásnou kampaň, která okamžitě nezabrala? Nic se neděje. Zejména ve světě SEO je důležitá trpělivost, protože výsledky mohou přijít až za několik měsíců. Zdržte se alespoň po dobu několika týdnů až měsíců jedné strategie. Pokud dlouhodobě uvidíte, že nefunguje, změňte směr. Snažte se neměnit freelancery nebo agentury jako na běžícím páse. Najděte jednoho správného člověka a na toho se spolehněte, jinak váš obsah bude vypadat každou chvíli jinak a bude pro klienty matoucí.