Výrazem „ móda“ se rozumí, že v daném období je upřednostňovaný určitý vzhled oděvů, úpravy vlasů a zevnějšku obecně.
Móda je „jako živá“. Třeba jen 20. století, kolik mělo trendů! Zpočátku měla velký vliv na módu Paříž se svými umělci /vznik nadčasových značek- Prada, Gucci…/ V 1. světové válce byl vývoj módy ochromen, modely se zjednodušovaly, byla snížená kvalita. Naopak v meziválečném období si lidé začali užívat života, byl rozvoj klasické, elegantní módy (Coco Chanel), ale i módy vyrovnávající se mužům, pohodlné šaty, typické bylo experimentování. Ve 2. světové válce se, kvůli nedostatku materiálů, docenila bavlnu a len. Francouzky provokovaly červenými rty a barevnými šaty. Velkým mezníkem byla 50. léta-vznik nových materiálů, celková pěstěnost, luxus, salóny. 60léta- volnost, výrazné líčení očí, příčesky, paruky, krátké vlasy, vznik nových značek. 70léta- jsouv móděvýstřelky, přírodní materiály, psychedelické vzory, unisex móda/džíny/, úplety, plisování. 80léta- móda odráží vztah k životu a k práci. Lesklé materiály, inovace pánských obleků /G.Armani/, dámské kostýmy.90léta- konzumní společnost, minimalismus, basic kousky oblečení, kvalitní materiál.
21století –nemá typické znaky, porušuje se minimalismus, je svoboda, volnost, prolínají se kultury, trendy se rychle mění, široké spektrum značek a objevuje se inspirace minulými lety! Novým jevem ve vytváření oděvů je zapojení vědy a moderní technologie.Pracuje se na tzv. „chytrém oblečení“.EU spolufinancuje program BIOTEX, má za cíl textilii, která by uměla reagovat na zdraví organismu. V látce zabudované senzory by vyhodnotily složení potu, a tím zjistí, jak se organismu daří. Na trhu je již bunda Navjacket, která má v rukávu integrovanou GPS a v kapuci audiovis. systém. V armádě je trend vyvinout takový materiál, který např. odrazí střelu, při zranění zabrání vykrvácení a zároveň vpraví do organismu léčivo. Nebo se vytváří oděvy, které budou, jako chameleon, měnit barvu podle prostředí.