3 velké kroky k dokonalému webu

Každá stránka musí být funkční, designově krásná, obsah relevantní a stránka celkově přínosná. Nezáleží na tom, zda si ji tvoříte sami nebo jste ho svěřili profesionálovi. Dokonalý webdesign má kvalitní kód, kterému rozumí každý vyhledávač, přehlednou strukturu, efektivní SEO, SEM a případně i PPC. A mnoho dalších věcí.
 plán v diáři

1.    Prvotní příprava

Na začátku každého projektu by měla stát úvodní analýza. Musíte se rozhodnout, co chcete, v jaké míře a kdo je cílová skupina klientů. Ve chvíli, kdy budete vědět téma a obsah projektu, můžete začít sestavovat osnovu. Stejně jako u školního slohu, i zde hodně záleží na struktuře (tzv. wireframe).
 
Vezměte si papír a poskládejte jednotlivé kategorie a podkategorie. Jak to vše půjde za sebou? Souvisí předchozí téma s tím následujícím? Chcete je spojit, anebo je oddělit? Co bude lepší pro vás, vyhledávač a čtenáře? A v neposlední řadě si musíte na začátku vyhledat a zapsat klíčová slova, která pro vás budou nejlepší. Jak budou efektivní zjistíte časem pomocí nástrojů na analýzu webu.
 

2.    Samotná tvorba stránek

Portály, na kterých si můžete web sestavit často nabízí nespočet předpřipravených šablon vzhledu, ze kterých si můžete vybrat. Zvolit si ale můžete také profesionální grafický návrh, kde si upravíte vše potřebné podle sebe.
 plán z kostek
Sestavit je zapotřebí také X/HTML, CSS šablony a strategii SEO optimalizace. Důležité je také programování webových aplikací. To je klíčové pro správnou funkčnost. Mezi nejdůležitější patří Java Script, CMS a PHP. Věřte, že pokud nebude dokonale fungovat, uživatelé se nebudou vracet. Stejně tak byste neměli používat příliš velké obrázky, protože stránky zpomalují.
 

3.    Blížíme se ke konci

Nakonec vše připravené samozřejmě zveřejníte. Uživatelé vás najdou a budou si užívat vaší práce. Aby se to stalo, ideální je registrovat se do vyhledávačů. Tak váš projekt snadněji najdou. Pravidelně dělejte analýzu prostřednictvím nástroje jako je např. Google Analytics a uvidíte, jak si vedete.
 
A jak to bývá, každý projekt potřebuje dělat údržbu a aktualizace. Kontrolujte, že vše funguje tak, jak má. Kontrolujte, zda jsou čtenáři spokojeni a jak dlouhou dobu u vás stráví. Tak snadno zjistíte, na čem zapracovat, co vylepšit a jak zvýšit úspěšnost a zisky.